Customer Service Representative (w/m/d) IT-Elektronic
JETZT BEWERBEN MIT

Wir von Brunner´s Personaldienstleistung vermitteln seit 30 Jahren erfolgreich Fach- und Führungskräfte im Raum München. Zusätzlich haben wir uns auch auf die Vermittlung von Fachkräften aus Technik und Ingenieurwesen spezialisiert. Wir sind Mitglied im Gesamtverband der Personaldienstleister e.V.(GVP).

Wir suchen für unseren Kunden aus der IT-Elektronik in München zur Direktvermittlung, in Vollzeit eine*n

Customer Service Representative (w/m/d) IT-Elektronic

Ihre Vorteile:

  • Unbefristeten Arbeitsvertrag in einem dynamischen Unternehmen 
  • Betriebl. Altersvorsorge, Fahrtkosten, Unfallversicherung 
  • Direktvermittlung beim Kunden
  • 30 Tage Urlaub, Kantine im Haus, gute Einarbeitung und Verkehrsanbindung
  • Gute Verkehrsanbindung, gute Einarbeitung, Entwicklungsmöglichkeit
  • Vertrauensvolle Zusammenarbeit, persönlicher Kontakt, Fairness, Kollegialität, Respekt und gegenseitige Unterstützung

Dies werden Ihre Aufgaben sein:

  • Customer order/ forecast entry and open order/backlog maintenance (review, analyse and expedite backlog
  • Stock checks and security stock monitoring / maintenance
  • Identify, internally escalate and solve any potential delivery problem
  • Proactive follow up with customers on purchase orders
  • Be key interface between customer and factory planning organization to ensure optimal product supply and logistic service performance for the customer
  • Liaise with customer through all steps of the logistic process
  • Customer claim coordination

Ihre Qualifikation:

  • English: Fluent (written & spoken)
  • German: Good working level (written & spoken)
  • Strong interpersonal and telephone communication skills
  • Pragmatic & accountable work style combined with good analytic skills and attention to detail
  • Willing to work according to set procedures
  • Strive for ownership & task conclusion
  • Good communication skills & good team worker; self-motivated with autonomous work-style
  • fluency with Excel and experience with data entry and data maintenance in MRP systems ideally Oracle
  • Business Diploma/College degree (“Kaufmännische Ausbildung”) or equivalent in e.g. import/export management
  • Ideally minimum 2 years experience in customer service, inside sales or import/export management, if possible in a similar market environment (electronic component manufacturer or distributor)

Auf einen Blick:

Beruf:
Kaufmann/-frau - Groß- und Außenhandelsmanag. (Großhandel)
Einsatzort:
80469 München
Letzte Aktualisierung am:
17.11.2025

Ihre Ansprechpartnerin:

Frau Elke Thiel
089 294468
bewerbung@brunners-zeitarbeit.de

Brunner’s Zeitarbeit GmbH
Frauenstraße 32
80469 München

Über uns:

JETZT BEWERBEN MIT: